fredag 8 oktober 2010

Tenta - check!

Efter en natt med rabbling av behavioristisk teori, olika synsätt på lärande, vad som kännetecknar vetenskapligt kunnande, olika kurslitteraturers syn på undervisning, didaktiska triangeln och vad de fyra F:en står för och hur de samspelar med varandra, vaknade jag halv sju och var superpigg! Min nervösa mage gjorde sig påmind och jag tvingade i mig frukost. Var så nervös att jag råkade ta och schamponera håret en gång till, istället för att balsamera och jag kissade fyra gånger på mindre än en timma. Men när mackorna var nedstoppade i matlådan, kaffet fanns i termosen och mina tre pennor var nedpackade (man vet ju inte om en penna slutar fungera mitt under tentan...) kände jag "ja, nu är jag redo!" och cyklade iväg.

När jag satt där i skrivsalen och skrivvakterna började dela ut tentan började pulsen stiga. Och när vakterna närmade sig min bänk förberedde jag mig mentalt på hur svåra frågorna skulle vara, hur jag skulle sitta där och inte förstå någonting samtidigt som alla andra skrev så pennan glödde... Men när jag väl såg frågorna började jag le försiktigt och jag tänkte stolt "Det här kan jag!" Vilken skön känsla! :)

Ikväll ska jag äta pizza med Angelica, Emmalo och Sandra. Efter det blir det Idol, kladdkaka, chips och prat :) Ett perfekt sätt att fira att tentan är över!

Ni som har träffat Disa vet att hon är väldigt feg och kräsen. Vi har gett henne nästan vad som helst att äta (t.ex abborre, leverpastej, pannkaka, skinka, grädde), men hon brukar bara lukta på godbiten och ganska snabbt springa därifrån. Men nu har vi hittat en sak som hon älskar! :D Russin! Disa älskar russin! Fast vi ska inte ge henne så många, eftersom vi människor får dålig mage av många russin... Tänk då hennes lilla mage. Pax att inte tömma kattlådan!


Visst är hon söt!? :D

Ha en bra fredag! Kramar!!

1 kommentar: