fredag 6 december 2013

P to the iteå

Yo!

Nu är jag äntligen hemma i kära Piteå igen! Har inte varit här sedan i somras, och det har hänt en hel del här i huset sedan sist.

Det är en speciell känsla att vakna, höra mamma och pappa pyssla på där nere, kliva ner för den kalla trappen och sedan äta frukost medan det är kolsvart ute. Pappa konstaterade att det var flera år sedan sist jag var hemma, åt frukost tidigt en morgon på en vintervardag och alla har sitt att göra under dagen. Väldigt mysigt och nostalgiskt.

Halv nio satte jag mig, redo (?) för en ny pluggdag. Jag öppnade dokumentet. Kom på att jag inte har kollat om det har kommit några nya caches sedan sist... det hade det. Oh - en spännande mystery! En minut senare sitter jag med bibeln och slår upp bibelord och försöker lösa mysteriet. Så var det med den pluggdiciplinen!

En käftsmäll senare satte jag igång, och jag måste säga att jag var varit duktig den senaste timman! Har skrivit om metoden, och det känns faktiskt ganska bra. Hoppas bara jag inte behöver göra om den så mycket ;)

Jag har lovat mig själv att plugga tills pappa kommer hem från jobbet som inte är alltför sent. Men... jag är ju gäst här, och en gäst bör ju göra rätt för sig... så... jag måste överraska mamma och pappa med chokladbollar. Så... hehe... jag är väl helt enkelt tvungen att göra några nu innan dom kommer hem. Hoppsan, så tråkigt.

Men säg inget till mamma och pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar